Opleggen op gras

Relax,
dear Soul! 

Ontspannen & Opladen met Yoga Nidra

Yoga Nidra:

  • zorgt voor diepe ontspanning, zodat je veerkracht toeneemt. 

  • opent je voor nieuwe mogelijkheden, zodat je loskomt van wat beperkend voelt.

  • brengt een gevoel van evenwicht tussen actie en rust

  • ondersteunt je doorheen stressvolle periodes, zodat je niet over je grenzen gaat.

  • geeft een gevoel van diepe verbinding met jezelf

  • brengt je zenuwstelsel tot rust, zodat je je ontspannen en vitaal voelt.

  • verlaagt je stresslevel

  • werkt goed bij slapeloosheid, stress en trauma

  • is uitgebreid wetenschappelijk onderzocht en de werking ervan is bewezen

Wat is het?

Yoga Nidra wordt ook wel de slaap van de yogi genoemd. De focus ligt op het ervaren van diepe bewuste ontspanning.

 

Een yoga nidra sessie maakt gebruik van ademhalingsoefeningen, ontspanningstechnieken, bewustzijnstechnieken, visualisatie en hypnose. Je hoeft zelf niets te doen. Je ligt, sluit je ogen met de bereidheid om te ontvangen en volgt mijn stem.

 

In sommige sessies word je ook uitgenodigd om een intentie te bepalen, een Sankalpa.

Tijdens een sessie verschuift je brein van bèta (veel hersenactiviteit, alert) naar delta (meest trage hersengolven).

Dit zorgt ervoor dat ons lichaam in de meest optimale staat komt om te helen.

Deze toestand is er een van diepe overgave. In deze staat zijn er bijna geen gedachten die je intentie nog kunnen saboteren.

In onze maatschappij leven veel mensen in een constante staat van stress.

Het sympatische zenuwstelsel staat dan constant in de ‘aan’ stand.

Optimaal zou zijn wanneer het sympatische en het parasympatische zenuwstelsel in balans zijn.

Het parasympatische zenuwstelsel zorgt ervoor dat we terug in rustmodus kunnen gaan na een inspanning of een stresssituatie. Door yoga nidra kan je lichaam weer in een staat van ontspanning komen waardoor er allerlei stoffen kunnen vrijkomen die je lichaam in een staat van homeostase brengen. Dit is de staat waarin alle hormonen en neurotransmitters in je lichaam in balans zijn en waardoor je na spanning gemakkelijk terug kan schakelen naar ontspanning.

De impact van het regelmatig beoefenen van yoga nidra is uitgebreid wetenschappelijk onderzocht en het wordt veelvuldig ingezet bij trauma, slapeloosheid, stress.

Concreet:

  • 12 maanden onbeperkt toegang zodat je op elk moment een sessie kan beluisteren.
  • wordt steeds aangevuld met nieuwe sessies, zodat je steeds een ruime keuze hebt. 
  • downloadbaar, zodat je ook zonder internetconnectie kan genieten van een rustmoment.
  • te beluisteren wanneer je wil, waar je wil.
  • sessies tussen 20 en 50 minuten
  • minder stress, meer rust
  • ontspannen op elk moment
  • Je abonnement stopt automatisch na 12 maanden.

Prijs: 49€

Na betaling krijg je een bevestigingsmail en kan je inloggen op het ledengedeelte.

Bouw moeiteloos rustmomenten in.

Herbron.

Zet yoga nidra in voor meer ontspanning in jouw eigen thuisomgeving.

Reeds 30 verschillende sessies tussen 10 en 50min.

naamloos-38.jpg